15 Ekim 2008 Çarşamba

Turist sorunsalı


Tamam turistler ülkemiz için velinimettir. Gelsinler , kalabalık gelsinler. Gezsinler her bir bucağı. Canım yurdumun görülecek güzelliği çok. Gezerler, görürler, dövizleriyle ülke ekonomimize katkı sağlarlar bazen de bir kaç şanslı p.çin yurtdışı vizesi almasını sağlarlar. Hepsini bizzati gözlerinden öperim. Gelemeyenlerinde canları saolsun düşünmeleri , istemeleri yeter...
Gelelim işin bize düşen kısmına , maydanozluğa. Şimdi efendim bu gavur diye tabir ettiğimiz insanlar canları ne zaman isterlerse gelmiyorlar mı? Parasıyla değil mi yani? Ben mesela hatırlamıyorum Sultanahmette bir tane turistsiz gün. Yaz , kış , bayram , seyran dinlemiyor adamlar. Hayır memleket bizim memleketimiz, ev sahibi biziz ama bir Allahın günü yalnız kalamıyoruz. Her gün misafir her gün misafir... Yeni bir uygulama başlatılsın bundan sonra belirli zamanlarda sınırdan içeri bir tek turist dahi sokulmasın. Mesela ramazan ayında. Senede bir kez olan ve bir ay süren bir ibadet içine girdiğimiz o ulvi günlerde , ben o Ayasofya senin bu Sultanahmet benim şeklinde gezmek istiyorum. Ama yalnız sadece kendi insanımla. Yasaklamak olmayacak bir şey değil. Örneğin Mekke ve Medine ye hristiyan kimseler alınmıyor yamulmuyorsam. Bizde de olsun. Kendi evimizde, yabancısız, bayramımızı kutlayalım ya doya doya. Gerçi hem bir aylık döviz kesintisi hem de 9 günlük bayram tatilleri ekonomiyi ve ülkeyi ne hale getirir bilinmez. Daha çok dua ederiz biz de Ramazanda...

1 yorum:

kuzu dedi ki...

evet geçtiğimiz ramazanda klasikleşen,hatta ulvi bir görev haline gelen sultanahmet iftarımızı gerçekleştiriyorduk.Yan masada Fransız bir grup,ilk önce dinlerin bütünlüğü cilvesiyle ne hoş yorumunu yapmış olsam da daha sonra kalabalıkça yemek yemenin,aynı zamanda yemeğe başlama duygusunun onlar için bişey ifade etmeyeceği aklıma gelmesiyle birlikte konuşmalarından sıkılmaya da başlamıştım.O kadar katı kurallarla karşı olmasam da düşündürmüyor da değil hani..