19 Ekim 2008 Pazar

Nefret edilesi meslekler #2

İnsanları sinir eden mesleklere devam ediyoruz. Sırada nefret edebileceğiniz başka bir meslek grubu var. Berberler...
Tabii bu grup sadece erkeklere yönelik bir meslek grubu olduğu için kızlar için bir anlam ifade etmeyebilir. Her neyse ; berbere öyle güle oynayan giden kimse görmedim şimdiye kadar. Herkes aynen doktorlar gibi mecburiyetten gider. Bu yüzden sürekli aradan çıksın da işimize gücümüze bakalım havasındadır berber ziyaretleri . Ama berberler için durum farklıdır. Bütün gün boyunca koca bir aynanın karşısında kendisi ile başbaşadır. Bu yüzden canları çok sıkılır. Haliyle müşteri gelince de bu büyük yalnızlığının etkisiyle istemez hemen gitsin elindeki. Uzatır da uzatır muhabbeti. Tanışıklığınız olmasa bile bir anda öyle muhabbetlere girer ki zannedersiniz asker arkadaşınız. Can sıkarlar yani. Susmazlar bir türlü. Hiç çekinmeden en özelinize kadar sorular sorarlar. Üstelik makas onun ellerinde olduğu için ters cevap da veremezsiniz. Çünkü sinirlenip bir makas darbesi ile saçınızı ve haliyle bütün dış görünüşünüzü mahvedebilir. Çok kızdırırsanız kulağınızın ucundan accık bile alabilirler kendilerine.Sonuçta elinde makas ya da ustura olan bir adamın önünde kuzu kuzu oturuyorsunuz . Dikkatli olmak lazım tehlikeli olabilirler yani. Bu meslekte de bir okul bitirme zorunluluğu olmadığı için küçük yaşta eline makası alan herkes açabilir dükkan. Öyle olunca kalifiye olanı bulmak zor oluyor. Bu yüzden de hiç bir zaman saçınız istediğiniz şekilde kesilmiyor. Çünkü hem nasıl istediğinizi anlamıyorlar yetersizlikten ötürü hem de becerileri yok kesme konusunda. Berber ama tek yapabildiği tarağın üstünde kalan saçları kesmek. Aman abi şurası kalsın dersin 2 dakika sonra bir bakarsın alakasız bir muhabbet sırasında dalıp orayı da götürmüş. Hayır kökü bende tekrar çıkacak ama madem bu hale getirecektin evde de var makas , kendim keserdim...

Nefret edilesi meslekler

2 yorum:

Mesut Ulukök dedi ki...

Blogu şimdi keşfettim, şöyle bir eski postlara da göz attım da gayet güzelmiş.

Sık kullanılanlara ekledim, blog listeme de ekleyeceğim.

Başarılar diliyorum. :)

Kurt dedi ki...

Teşekkürler , elimizden geldiğince :)