3 Şubat 2009 Salı

Mehmet Güven ve Penaltıyı Yerden Atmak

Başlığın böyle olası sebebi Kurt'un isteğidir. Bu böyle biline. Sivasspor yarı finale yükseldi Galatasaray'ı penaltılarda eleyerek. Maç yazısı yazmıycam, onu herker yazıyor zaten. 
                                                              fotoğraf hürriyet.com'dan alınmıştır

Ben bu oyunu gözüm kapalı, hatta uçarak oynarım mı demek istiyor acaba bu fotoğrafta Mehmet Güven. Bir ön liberoda olması gereken özellikler neledir? Oyunun iki tarafına da optimum katkıyı yapabilmesi adeta bir köprü olabilmesi. İyi pas yapabilmek, top çalma sezisinin iyi olması ve bol mücadele. Peki Mehmet'te bunların hangisi var sorarım size. 

Bu maç Sabri yok diye sevinmiştim açıkçası. Duran toplar daha düzgün kullanılır, sağ kanada gelen her top Sivas'ın yollarına , çıkayım dağlarına gitmez diye düşündüm. Ama sağolsun Mehmet iyi niyetinden 'siz şimdi alışık değilsiniz, vücudunuz kabul etmez. Sabri'nin görevini yerine getiriyim' diye düşünmüş olacak ki her duran topta saçmaladı, ayağına aldığı çoğu topu olumsuz kullandı. Ama ondan sonra da demesin 'bana şans verilmiyor' diye. Değerlendiremiyorsun işte. Bu takımın alt yapısından Özgürcan'lar Cafercan'lar ve daha nice futbolcular gitti. Sen bulduğun şansları kullanamazsan olmaz o iş.

3-1 kazandı penaltılarla Sivasspor. 3 penaltı kurtardı Petkovic. Hakkını yemeyelim hakemlere çaktırmadan (!) her penaltıda 2 metre öne çıkması falan gayet güzeldi. Ama penaltıyı atanlara bir çift sözüm var. Profesyonel futbolcu değilim. Ama az buçuk anlarım gibime geliyor. Penaltıyı havadan atmak zor tahminimce. Yerden köşeye sert atmak mantıklı olan. Ama özellikle Yaser ile Ümit ve Arda penaltıları çok lakayit attılar. Ne köşeye gitti ne sert gitti vuruşlar. Ben ekran başında çıldırdım. Takıma penaltı çalıştırmak çalıştırmamak ne kadar doğru tartışılır ama böyle penaltı atılmaz onu belirtiyim. Ulan Yaser!


Hiç yorum yok: